Er du holdleder for et af HGI's hold i BordtennisDanmarks holdturnering? Så kan du få hjælp til dine spørgsmål her:
Opstart
Få lavet en liste over holddeltagerne og deres kontaktoplysninger (adresse, telefon, mail, etc.) *se råd nederst på siden.
Kontaktoplysningerne skal også sendes til Torsten (2rsten@gmail.com), som lægger dem online under de enkelte turneringshold på hjemmesiden.
Få noteret hvornår og hvor holdet skal spille, og meld det ud til holdet så de kan reservere dato og tid i deres kalendere.
Hvis I er flere deltagere end der kræves for at stille hold så sørg for at alle får spilletid. Brug evt. muligheden for at bruge en ekstra spiller i doublekampene.
Få lavet en spilleplan fra start (hvem skal spille hvilke kampe) som så evt. kan ændres undervejs i tilfælde af afbud.
Bestil kampbolde hos ungdomsholdets spilleres træner. Holdlederen skal nemlig sørge for at have bolde til hjemmebane kampene (Når Hillerød står først på Bordtennisportalen, er Hillerød hjemmebanehold selv om kampen bliver spillet andre steder).
Skriv ud ca. 1½ uge inden kampen med tid og sted og sikre dig, at de planlagte holddeltagere stadig kan deltage.
Hvis der er afbud - få fat i en anden spiller. Brug deltagere fra holdet og hvis dette ikke er muligt, henvend dig til Jesper Møller eller Ola Lindberg for at få deres hjælp til hvem der ellers vil kunne bruges.
Til hver kamp:
Sørg for at møde op i god tid før kampen: 45 min. ved udekampe (opvarmning) og 1 time ved hjemmekampe (opstilling og opvarmning)
Hep på hinanden og bevar kampgejsten også når der tabes en bold
Tænk fremad: få spillet næste bold så godt som muligt. Husk: man kan ikke gøre noget ved bolde, der er spillet. Kun ved dem der endnu ikke er spillet :-)
Hjemmekampe
Husk kampbolde. Kan bestilles hos ungdomsholdets spilleres træner.
Hjemmeholdet er ansvarlig for at gøre klar til holdkampen:
Opstilling af borde med pointtavler og stole. Skal være klar senest ½ time før kampstart, så arranger at hjemmeholdet mødes 1 time før, så I har tid til både at gøre klar og varme op
Hvis bordtennishallen er låst kan I få åbnet lokalet af halvagten – kontaktnummer ses på kontoret/receptionen i stueetagen hvor der er ophængt intern telefon
Du kan risikere at andre hold skal spille kamp samtidig som jer så koordiner evt. forarbejdet med de andre holdledere, og sørg for at der er borde nok til alle kampe.
Bemærk: Kampsedlerne skal indtastes i Bordtennisportalen samme dag som kampen er afholdt! Du kan få rettigheder til at indtaste resultater ved at kontakte Torsten (2rsten@gmail.com) eller Louis (lvoss@live.dk)
Udekampe:
Få lavet en kørselsordning så I/forældrene skiftes til at køre. Samkørsel er også rigtig god for holdfølelsen :-)
Hvis alle spillere vil køre er det selvfølgelig også i orden – det giver ekstra tilskuere, og det er altid rart med opbakning – også ved udekampe :-)
Hvis Hillerød står først på en af kampene (på Bordtennisportalen), er vi hjemmehold, og holdlederen skal derfor have kampbolde med
Kampflytning:
Hvis du har behov for at få flyttet en holdkamp, skal anmodning ske til Bordtennis Danmarks sekretariat senest 8 dage inden den oprindelige kampdato, og efter flytningen er aftalt med den klub holdkampen skulle have været spillet med.
Den nye kampdato må ikke være senere end 14 dage efter den oprindelige kampdato.
Bemærk: Begge klubber skal være enige om flytningen.
Tilsvarende regler gælder selvfølgelig hvis en anden klub ønsker at få flyttet en holdkamp.
Inden du svarer ja til flytning af en holdkamp skal du sikre dig at du kan stille hold på den nye dato. Du kan ikke tvinges til at flytte en kamp
Hvis kampen skulle have været en hjemmekamp skal du også sikre dig at hallen er ledig på den nye dato.
* Det kan være en god idé at lave et Excel ark i Microsoft Onedrive i lighed med det vi benytter til stævner (el lign delbare online ark fra andre producenter), og give forældrene et link, da skemaet således altid vil være opdateret med de nyeste data.
HGI Hillerød Bordtennisklub takker Mads Pærregaard og Helle Brodersen for udarbejdelse af denne guide :-)